Skip to Primary Navigation Skip to Site Navigation Skip to Main Content All 3M.com Site Map

3M bojuje proti poklesu prvodárců krve

pátek 06 červen 2014
Praha, 19. května 2014 - Společnost 3M Česko s.r.o ve spolupráci s Českým červeným křížem a s největším sdružením lékáren v ČR Moje lékárna bojují proti úbytku dárců krve kampaní the Art of living, the Art ofgiving, tedy „Umět žít znamená umět darovat“. Cílem kampaně je v období od 1. května do 14. června 2014 získat 3000 nových dárců krve mezi mladými lidmi, pro něž se symbolem dárcovství stanou hravé Nexcare náplasti. Do projektu jsou zapojeny transfuzní stanice v Praze, Brně, Plzni, Českých Budějovicích, Olomouci a Hradci Králové.
David Vrba

Krev má v medicíně výsadní postavení, neboť ji nelze ničím jiným nahradit. Má tak nezastupitelnou funkci při léčení a její zásoby se proto musí neustále doplňovat. Česká republika se však již dlouhodobě potýká s nedostatkem dárců krve. Obecně Červený kříž doporučuje, aby připadlo 4 až 6 dárců na každých 100 obyvatel v zemi. „V současnosti nedosahujeme ani spodní hranice doporučovaných čísel. V ČR by se měl počet dárců krve pohybovat mezi 400 až 600 tisíci, ve skutečnosti jich je podle statistik necelých 300 tisíc.,“ uvedl Doc. RNDr. Marek Jukl, Ph.D. prezident Českého červeného kříže.

„Velice jsme uvítali možnost spolupráce na projektu ‚Umět žít znamená umět darovat‘, protože cíleně reaguje na nutnost zvýšení počtu prvodárců a přiblížit se tak mezinárodním doporučení v celkovém počtu dárců krve. Kampaň začne běžet 1. května a bude symbolicky zakončena na Světový den dárcovství krve 14. června,“ dodal Doc. RNDr. Marek Jukl, Ph.D. prezident Českého červeného kříže.

Prvodárci tvoří každý rok průměrně 10 % registrovaných dárců. Hrají tak důležitou úlohu pro stabilní dostupnost transfúzních přípravků v České republice, neboť právě z prvodárců se často stávají opakovaní dárci. „Protože prvodárci krve tvoří nepostradatelnou část krevních rezerv, namířili jsme projekt právě na mladou populaci. Mladí lidé a zvláště studenti VŠ jsou v dnešní době velmi společensky uvědomělí, což z nich dělá ideální kandidáty na prvodárce. Chceme je pomocí kampaně ‚Umět žít znamená umět darovat‘ informovat o darování krve a rozptýlit tak prvotní strach a dezinformace s tím spojené. Naším cílem je nalákat do evidence dárců krve 3000 nových mladých prvodárců,“ prohlásila Alena Soukeníková ze společnosti 3M Česko s.r.o.

Pro projekt „Umět žít znamená umět darovat“ byla navržena limitovaná edice mladých a hravých Nexcare náplastí jedinečného tvaru. Náplasti jako symbol dárce krve navazují na úspěch kampaně, která poprvé začala v USA v roce 2009, kde se originální náplasti Nexcare staly pojítkem pro mladé prvodárce. Alena Soukeníková ze společnosti 3M Česko s.r.o. dodává: „I my budeme v této tradici pokračovat. Každý prvodárce od nás dostane odznak ve tvaru designové náplasti a samotnou designovou náplast s tématem ‚Umění darovat‘. Náplast bude symbolem a poznávacím znamením pro dárce. Kromě toho také získají informační leták se slevou a kuponem na vyzvednutí lístku do partnerských kulturních institucí a odznak ve tvaru Nexcare designové náplasti. Bezpříspěvkové dárcovství je jedinou cestou, jak krev opatřit, proto, pokud znáte někoho ve věku 18-25 let, doporučte mu náš projekt a nasměrujte ho www.nexcaregive.cz.“

Zájemci stačí navštívit webovou stránku projektu www.nexcaregive.cz, zaregistrovat se (případně nahrát svoji profilovou fotografii, která pak bude speciálně označena designovou náplastí Nexcare) a svou registrací dárcovství přislíbit. Lidé mohou projekt sdílet mezi své přátele na sociálních sítích a dát tak svému okolí vědět, že Umět žít znamená umět darovat. Pokud se podaří do 14. června 2014 nasbírat 3000 registrací od účastníků, kteří přislíbili podporu projektu, z jejich profilových fotografií bude vytvořen obrazec ve tvaru designové náplasti jako symbolu podpory omlazení krve v ČR za pomocí prvodárců.

Mediálním partnerem kampaně „Umět žít znamená umět darovat“ je webový portál www.kamoska.cz, kde lze najít pravidelné informace a aktualizace o tom, jak projekt probíhá.

Pro více informací kontaktujte:

Cook Communications
Karin Cífková / Ngoc Pham Bich
Tel: 233 342 824
E-mail: k.cifkova@cook-comm.com / p.ngoc@cook-comm.com