Skip to Primary Navigation Skip to Site Navigation Skip to Main Content All 3M.com Site Map

Ohlédnutí za Festivalem Česká inovace 2014

úterý 01 duben 2014
Praha, 24. března 2014 – Festival Česká inovace je každoročním vyvrcholením aktivit pořádaných na podporu inovačního prostředí v České republice a již tradičně se těší účasti řady významných řečníků, nadějných inovátorů, nováčků i matadorů profesionálů. Nejinak tomu bylo v letošním roce, kdy se Národní technická knihovna dne 14.3.2014 proměnila v inovační hřiště, na které si přišlo zahrát neuvěřitelných 653 účastníků, přátel inovací.

Česká inovace o.p.s. (ČIN) je českou inovační platformou, která byla založena za účelem podpory neotřelých nápadů, novátorských myšlenek a vůbec všech originálně smýšlejících nadšenců. Klade si za cíl etablovat Českou republiku do pozice prvoligového hráče na mezinárodním poli inovací, právě prostřednictvím podpory jednotlivců i firem, které mají pro inovace patřičný talent a cítí potřebu tvořit nové věci. Mezi aktivity České inovace patří pravidelná setkání, tzv. Večery ČINu, poskytování služeb mentoringu a také organizace soutěže o nejlepší inovaci. Právě vyhlášení soutěže, která nabízí uplatnění autorům perspektivních inovací, je jedním z hlavních pilířů programu Festivalu Česká inovace. V samém závěru celodenního programu tak letos jako absolutní vítěz soutěže zazářil unikátní průhledný beton Li-Crete.

Letošní, doposud největší, ročník Festivalu vynikal co do hvězdného obsazení řečníků a odborníků na slovo vzatých. Hlavním hostem Festivalu byl Tony Ulwick, zakladatel a CEO firmy Strategyn, přední globální poradenské společnosti zaměřené na inovaci. O uvedení celého Festivalu se v rámci svého příspěvku v duchu podtitulku „Od slov k činům“ postaral David Vrba, generální ředitel 3M Česko a uznávaná osobnost mezi českými inovátory. Ten k současné situaci na poli inovací v České republice dodává: "Dříve platilo: Kdo neinovuje, ten umře. Dnes se říká: Kdo neinovuje, umře rychle. To si uvědomují firmy, státy i města. Pro ČR bude jistě těžké se opět dostat do první ligy, co se týče konkurenceschopnosti. ČIN chce na této cestě napomoci, jak to jen půjde". Na úvodní blok plynule navázala série tematických workshopů, která poskytla prostor k diskusi mezi všemi účastníky Festivalu. V rámci jednoho z největších workshopů na sebe strhnul pozornost Jan Mašek, Innovation leader společnosti 3M Česko, který se s publikem podělil o know-how, jaké 3M Česko využívá k implementaci inovační kultury ve firmě.

Díky společným workshopům a angažovaným diskusím se Festival proměnil v jedinečnou platformu, v rámci které se setkávají na jedné straně lidé nabití zkušenostmi, připraveni předat cenné rady, tipy a doporučení. Na druhé straně festivalové platformy jsou lidé plní energie, nadšení, odmítající konvenční postupy a řešení, připravení přijmout rady od zkušených kolegů a obohatit se navzájem.

Jedinečná atmosféra Festivalu však nevládla pouze v hlavní hale či v přednáškových místnostech, ale o patřičný cvrkot se postarali také partneři Festivalu v přízemních prostorách Národní technické knihovny. Návštěvníci se tak vedle občerstvení mohli pobavit, zjistit zajímavé informace o nových produktech a to vše samozřejmě s inovační tématikou. Pozornost přilákal mimo jiné stánek společnosti 3M Česko, který kromě prostoru pro relax a prezentaci portfolia výrobků nabídl také službu Smileboxu, tedy prostoru, kde se zájemci vyfotili s kreativními rekvizitami od ochranných přileb až po boxerské rukavice, a následně si sérii tematických fotografií odnesli s sebou domů.

O společnosti 3M

3M je přední globální technologická společnost se sídlem v St. Paul v USA. Již déle než 100 let vyvíjíme inovativní výrobky a řešení pro průmysl, energetiku a telekomunikace, bezpečnost a zabezpečení, zdravotnictví, kancelář a domácnost. Diversifikované portfolio 3M zahrnuje přes 50 tisíc výrobků. Všechny výrobky spojuje jedna vlastnost – v daném odvětví vždy představují inovativní řešení, které kromě důmyslnosti a efektivity dbá na šetrnost k životnímu prostředí, bezpečnost a zdraví lidí. Výrobky jsou 3M jsou nabízeny pod značkami Scotch™, Post-it®, 3M™ Spofaplast®, Nexcare™, Ultrathon™, VHB™, Dual Lock™, Scotch-Brite™, Trizact™, Cubitron™, Bumpon™, Dyneon™, Thinsulate™, Ceradyne®, Peltor™, Speedglas™ a dalšími.

3M Česko, spol. s r.o. působí jako výhradní zastoupení 3M Company na českém trhu. Řadí se mezi nejvýznamnější partnery českého průmyslu, zdravotnictví, školství a vědy. Aktuálně jí patří 46. místo v žebříčku „Českých 100 nejlepších“ občanského sdružení Comenius. Síla a obliba značky 3M byla potvrzena získáním ocenění Business Superbrands 2014 v České republice. V každé oblasti naší činnosti navazujeme na 100 let působení 3M v oblasti inovací. V roce 2012 bylo v Praze otevřeno Inovační centrum 3M (Application Development Lab / ADL) pro vývoj a testování zákaznických aplikací. 3M Česko, spol. s r.o. je hrdým spoluiniciátorem a generálním partnerem projektu Česká inovace, zaměřeného na podporu inovací a rozvoj transparentního a etického podnikatelského prostředí v České republice. Více informací o společnosti 3M a našem nasazení pro inovace je k dispozici na www.3M.cz.

Kontakt pro média

Ing. Lenka Michalčáková – PR & komunikace
3M Česko spol. s r.o., V Parku 2343/24, 148 00, Praha 4
Tel. 702 021 385
E-mail lmichalcakova@mmm.com
www.3M.cz